Tento text sepsal Ray Lawson z Kanady podle satsangů se Sri Brahmamem
Tento text sepsal Ray Lawson z Kanady podle satsangů se Sri Brahmamem
1. Dech, zvuk a mysl povstávají z Já – našeho vlastního nehmotného Já. Toto zrození jsme obdrželi z Boží milosti.
2. Náš život plyne velmi přirozeně a správně skrze Boží milost. Děje se tak z Jeho vůle a podle jeho vedení, proto se nesnažte tok života narušit. Spočívejte v klidu.
3. Ačkoliv se snažíme obohatit a plánovat svůj život, jde si svou cestou podle Božího vedení. Pokud se tak má stát, vyčerpá se náš osud, a pokud budeme žít podle Božího vedení, toto může být naše poslední zrození. Pokud však přerušíme přirozený tok svého života, nebo pokud si budeme myslet, že jsme ten, kdo koná, pak toto naše poslední zrození nebude.
4. V hoře Arunáčale je původ vesmíru. Bůh Arunáčala i Ramana Maharši se shodují, že Arunáčala je jediný Guru celého vesmíru. Ramana dlel u Arunáčaly, protože v ní je základ vesmíru a ona je Já. Toto veliké Já k sobě přilákalo mnoho vyspělých duší, protože Arunáčala je Bůh a Guru. Hora sama je srdcem Boha Arunáčaly a z ní vyvěrá energie Já do celého světa, do všech božstev a bytostí.
5. Duchovní cvičení, která provádíme, jako jsou džapa, meditace a jóga, jsou vykonávána úsilím a jsou to pouhé myšlenky. Pročišťují sice mysl, ale sama mysl je tou překážkou. Mysl je v iluzi a není si vědoma našeho vlastního Já. Odstraňme tuto překážku a zbyde čiré vědomí – to je to Já. Když se mysl ptá „Kdo jsem já?“, hledá tím vlastní zdroj. Klid, který je na tohle potřeba, je možný jen z požehnání osvíceného Guru.
6. Když se nám od Já neboli Gurua dostane požehnání, můžeme snadno sledovat své silné a slabé stránky bez připoutanosti. Sami nemáme možnost měnit svůj osud, odstraňovat své tendence a svou mysl. Tuhle práci provádí milost, když do nás proudí. Naše vlastní úsilí nikdy tohle nezmůže. Na nás je od toho neutíkat. Jen zůstat v tichu, když milost pracuje.
7. Naše duchovní praxe spočívá v prostém bytí či v pozorování. Pozorování znamená pozorovat mysl skrze klid, který nám daroval Guru.
8. Pozorování mysli znamená, že pozorujeme myšlenky, ale nenásledujeme je. Pokud si při pozorování mysli všimneme připoutanosti k myšlence (cítíme radost, touhu či starost), pak je třeba buď se zeptat:“Komu?“(Komu se to jeví?), nebo tu myšlenku velmi pozorně sledovat. Já neboli Guru nám říká, že když se zeptáme tuto otázku nebo pozorně sledujeme tu myšlenku, ego myšlenku upustí a vnoří se do Já a myšlenka nebude moci dále existovat. Sledování mysli tímto způsobem, skrze pozornost a klid, vede k jejímu odstranění. Zbyde pouze ego bez myšlenek a to lze také rozpustit.
9. S klidem a pozorností pouze sledujte ego. Potom Já to ego obklopí a odstraňuje vaše tendence a váš osud. Ego postupně slábne čím dál víc, jak nepřibývají tendence a nakonec ho Já zničí úplně. Tím dojde k odstranění ega a závoje a my realizujeme Já.
10. Úsilí je povahou ega a pozornost je povahou Já. Když sledujeme mysl s pozorností a klidem, odehrávají se věci přirozeně s „úsilím bez úsilí“ a Já má na práci pouze odstranění mysli. Když budeme sledovat mysl s pozorností a klidem, povede to k jejímu odstranění, v opačném případě poroste. Bez úsilí není milost a bez milosti není úsilí. Když přijmete požehnání, jen se dívejte a neusilujte. Je to přirozený proces. Nedívejte se do světa, ale jen do sebe. Tohle bez milosti není možné. Požehnání Já neboli Gurua aktivuje Já v nás a to pozorování se pak děje přirozeně a bez úsilí.
11. Naše praxe je prostě být v Klidu, tedy utišit svou mysl a spočívat v míru. Pokud pak přijde nějaká myšlenka, ptát se: „Komu?“, a tou otázkou myšlenku rozpustit. Tohle jde jen když je mysl klidná. Pokud nejdou myšlenky, prostě spočívat v míru. Takže buď pozorování anebo bytí. Buďte přirození a klidní. Přijímejte co přichází, protože Bůh zná naše potřeby. Spočívejte v Srdci a přitom žijte ve světě.
Ráno a večer seďte půl hodiny v tichu. Před spaním a po probuzení pozorujte mysl. Dívejte se každý den čtvrt hodiny Ramanovi do očí.